Prachtige ijsbergen en lang wachten - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van René en Marcella Watermulder - WaarBenJij.nu Prachtige ijsbergen en lang wachten - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van René en Marcella Watermulder - WaarBenJij.nu

Prachtige ijsbergen en lang wachten

Door: Marcella

Blijf op de hoogte en volg René en Marcella

20 Oktober 2017 | Verenigde Staten, New York

De dag begon goed. Heerlijk uitgeslapen tot half negen en fris en fruitig aan het ontbijt. Laatste dingen weer inpakken in de handbagage en vervolgens met de shuttlebus naar Schiphol. We waren al ingecheckt dus konden gelijk door om onze bagage af te leveren en daar begon het wachten. In de rij wachten totdat je aan de beurt bent om je zakken te legen, je riem af te doen etc. Natuurlijk voor mij weer een moment om grondig gefouilleerd te worden. Ach he went er aan zullen we maar zeggen. Door naar de volgende ervaring. Een digitale paspoortcontrole. Hmmm das apart ja. Tis net de tijdmachine van Star Trek " beam me up scotty". Helaas kreek mijn paspoort terug en mijn hoofd is herkend maar werd niet geteleporteerd naar New York ;-). Nou ja dan gaan we gewoon maar even weer wachten. Naar de volgende uitdaging.....de boardingcontrole. Dit keer kon ik zowaar doorlopen maar werd René geselecteerd voor een speciale controle. Handbagage open, schoenen uit, drugs/explosieven controle etc etc. Alles weer Oke bevonden dus eindelijk in het vliegtuig. Het wad een prima vlucht van KLM met voldoende beenruimte, goede service en voldoende eten en drinken! Niks mis mee. En toen zagen we ineens een prachtig natuurverschijnsel opduiken. Groenland. Wat is het toch mooi die ijsbergen en ijsschotsen in de oceaan. Een magnifiek uitzicht. Enkele uren later kwamen we aan in New York. Je raad het al.......weer 1 1/2 uur in de rij voor de grenscontroles. Uiteindelijk met bagage met het openbaar vervoer naar het hotel. Wat overigens prima te doen is. Hotel is netjes en heeft vanaf het dakterras een prachtig uitzicht op de skyline van New York. Dus snel douchen en nog even de stad in. Als je daar dan staat dan voel je je toch wel heeeeeel klein. Overal waar je kijkt zijn er hoge gebouwen. Na een korte verkenning terug naar het hotel om te slapen, want in Nederland was het ook al 04:00 uur. Aangezien ik niet zo'n nachtbraker ben....Nu weer fris en fruitig wakker en klaar voor het ontbijt want we kunnen niet wachten wat de dag ons vandaag weer gaat brengen.